Nu lanseras Enerfy – Försäkring med Moderna för Företag

Nu lanseras Enerfy – Försäkring med Moderna för företag

Från med i dag är det möjligt för företag att teckna en digital bilförsäkring som Enerfy – Försäkring med Moderna, vars koncept nu utvidgas.

Bolagen Greater Than och Moderna Försäkringar, som tillsammans lanserade den digitala bilförsäkringen Enerfy – Försäkring med Moderna för privatpersoner, satsar nu tillsammans vidare på digitala försäkringar och utvecklar sitt erbjudande och gör det tillgängligt för företag.

Nu kan företag nu få full fordonskontroll genom att se och förbättra sina körningar i realtid för att nå en lägre premie via miljösmart och säker körning, och samtidigt ta del av ett inbyggt ecodriving-verktyg som hjälper företag att kontinuerligt köra miljövänligt.

– Vi är först ut i Sverige att erbjuda en digital bilförsäkring för företag baserad på Artificiell Intelligens. Med vår AI-baserade bilförsäkring kommer de företag som kör säkert att märka det på premien och dessutom få ökade incitament till att fortsätta köra så, säger Liselott Johansson, vd på Greater Than, bolaget som har skapat Enerfy.

Den nya försäkringslösningen är dessutom helt integrerad med ett fordonsuppföljningssystem (fleet management) där företagen nu får ett helhetsbegrepp över hela sin vagnpark med liveuppdaterade kartor, uppgifter om fordonsanvändande, rapporter om statistik och försäkringskostnader, automatiska körjournaler m.m.

Den digitala Försäkringen kan tecknas på respektive från och med 8 mars 2018 på: www.enerfy.se/foretag

Emma Tranevik, PR-ansvarig
www.enerfy.se

Enerfy – Försäkring med Moderna är en individanpassad, digital bilförsäkring som helt utgår från förarens sätt att köra, som och är oberoende från faktorer som förarens ålder, boendeform och körkortsålder m.m. Enerfy är en teknikplattform, som utgör bilförsäkringens tekniska grund och som baseras på Artificiell Intelligens och Deep Machine Learning. Företaget bakom Enerfy är det Stockholmsbaserade startup-bolaget Greater Than: www.greaterthan.eu