Nu får Enerfys försäkringskunder bildelningstjänst

bildelning

Enerfy är en plattform med ett komplett ekosystem för digitala biltjänster och är även namnet på den AI-modell som utvecklats av Greater Than för att skapa digitala bilförsäkringar. Nu har plattformen utökats i antal tjänster.

Nu lanserar Greater Than en bildelningstjänst för försäkringskunder som gör att bilägaren enkelt kan dela bilen via Enerfyappen. Föraren som lånar bilen kan enkelt swisha ägaren pengar för kostnader som försäkring, bensin eller annat som uppstår efter lånandet.

– Det här kommer att bli väldigt smidigt för våra försäkringskunder som vill låna ut bilen, speciellt under en längre tid. Nu kan bilägare ordna med betalning för sådant som man tidigare har fått lägga ut när någon lånar ens bil och som man kanske inte vill kräva muntligt av ens vänner, säger Anders Lindelöf, produktutvecklings- och teknikansvarig på Greater Than.

Greater Than har ett flertal funktioner i Enerfyplattformen, där användaren bland annat kan försäkra sin bil, använda körjournal, hitta via GPS-position och förbättra sin miljökörning med hjälp av ett AI-baserat analysverktyg i appen. Nu har Enerfys ekosystem utökats med den nya bildelningstjänsten som gör Enerfy till ett ännu mer komplett förstahandsverktyg för digitala biltjänster och försäkringskunder.

För att låna ut bilen bjuder ägaren in en förare via appen. Efter att föraren har kört färdigt den lånade bilen så sammanställs alla körningar i Enerfyappen och även kostnaden för försäkringen under tiden som bilen har lånats ut. Summan kan sedan smidigt swishas över till ägaren.

Emma Tranevik,
PR-ansvarig