Holmgrens Bil väljer Enerfy – Försäkring med Moderna till sina kunder

Enerfy – Försäkring med Moderna kommer att börja erbjudas ihop med bilköp på en av Sveriges största bilhandlare, Holmgrens Bils 26 olika bilanläggningar på 16 orter i Sverige. Holmgrens Bil erbjuder tjänster för uppåt 200 000 kunder årligen.

Distributionen kommer att ske via Holmgrens Bils bilförsäljning, där en kund som köper bil via Holmgrens Bil erbjuds att teckna Enerfy – Försäkring med Moderna. Holmgren Group valde att investera 10 miljoner kronor i Greater Than, bolaget bakom Enerfy, under hösten 2016.

– Vi sa tidigare att vi kan satsa hårt på den här typen av distributionskanal med hjälp av Holmgrens Bil, nu har det blivit verklighet. Holmgrens Bil är en väldigt betydelsefull partner för oss och det här kommer att göra mycket för våra framtida försäljningssiffror, säger Liselott Johansson, vd Greater Than.

Holmgren Groups dotterbolag Holmgrens Bil AB fokuserar på bilhandel och har över 50 års erfarenhet inom området. Nu kommer Holmgrens Bil att distribuera och erbjuda bilförsäkringen Enerfy – Försäkring med Moderna på deras 26 olika bilanläggningar i Sverige, med start under den kommande hösten.

– Vi befinner oss i en tid där kundernas förväntningar och behov håller på att förändras i en snabb takt och för oss är det viktigt att lyssna och förstå vilka lösningar som våra kunder efterfrågar. Försäkring är en relativt stor del av den årliga kostnaden för bilen, därför känns det väldigt bra att nu kunna erbjuda en ny typ av försäkring som är anpassad för många av våra kunder som kör kortare sträckor och på ett trafiksäkert sätt, säger Göran Strandberg, vd Holmgrens Bil.