Enerfy väljer NEW som byrå

Nu är det klart att reklambyrån NEW, startad av Jocke Jonason och Jens Pamp, inleder samarbete med startup-bolaget Greater Than, som har en bilförsäkringslansering väntades runt hörnet.

Samarbetet har diskuterats sedan länge, men nu är det klart att Greater Than väljer Stockholmsbaserade NEW som reklambyrå. Greater Than, som snart lanserar en helt ny typ av bilförsäkring, vill förtydliga hur den banbrytande försäkringen kommer att gynna svenskarna.

– Det är väldigt roligt att vi kan arbeta med en sådan tungviktare inom reklambranschen. Vi letade länge efter rätt byrå att samarbeta med och nu har vi hittat rätt. Tillsammans med NEW kan vi snabbt och starkt bygga upp vårt varumärke och skapa tydlig och framförallt bra kommunikation som ger affärer, säger Jimmy Palmqvist, marknadschef på Greater Than.

Under det kommande året kommer samarbetet att bestå i flertalet satsningar som kommer att synas i både traditionella och digitala medier. Att samarbeta med Greater Than är något som NEW tycker är spännande och som kommer att passa bra in deras portfölj.

– Vi har som motto att arbeta med nya och fräscha företag med bra och unika idéer. Att Greater Than vill arbeta med oss ser vi som väldigt positivt – vi får möjligheten att sätta ett okänt varumärke på världskartan. Att dessutom få göra detta tillsammans med riktigt kloka människor på Greater Than gör det hela ännu bättre, säger Jens Pamp, vd på NEW.