str i samarbete

Enerfy inleder samarbete med STR

Enerfy inleder samarbete med Sveriges Trafikutbildares Riksförbund

Med fokus på trafiksäkerhet och miljö inleder Greater Than och Sveriges Trafikutbildares Riksförbund (STR) ett samarbete för körkortstagare.
– Vi vill ta en position bland unga bilister i Sverige, i dag finns inget alternativ för dem på försäkringsmarknaden, säger Jimmy Palmqvist, Försäljning- och Marknadschef på Greater Than, bolaget bakom Enerfy.

Inom STR:s organisation ingår cirka 600 trafikskoleföretag som tillsammans utgör 80 procent av Sveriges trafikskolor. De sysselsätter cirka 2 000 trafiklärare och utbildar cirka 100 000 körkortstagare varje år. Tillsammans med trafikskolorna kommer STR att erbjuda Enerfy – Försäkring med Moderna till körkortselever, och blir därmed ännu en distributionskanal för Enerfy.

– Vi kan hjälpa varandra att visa hur säkert eleverna faktiskt kör och visa på besparingen som de bidrar med. Vi kan dessutom erbjuda en bilförsäkring till en målgrupp som ofta får betala upp till sju gånger mer för sin försäkring än sina föräldrar. Det resulterar oftast i att föräldrarna står på bilen, även om det är barnen som kör den. Det här samarbetet kommer att ge rättvisa för unga bilister, säger Jimmy Palmqvist.

Med sin teknikplattform och försäkringslösning tillsammans med Moderna Försäkringar vill Enerfy ta en position bland unga bilister och öka medvetenheten hos körkortstagare om vikten i miljövänligare körning och samtidigt bidra till bättre trafiksäkerhet. Samarbetet med STR innebär att Enerfy kommer att erbjuda en digital och modern försäkringsprodukt för unga, som i dag har svårt att teckna en billig bilförsäkring hos traditionella försäkringsbolag.

– Våra körskolor utbildar och förbereder tusentals körkortstagare för ett säkert och hållbart liv med körkort varje år, och de gör ett underbart jobb. Om vi kan hjälpa dem ett steg på vägen så är det jättebra. Med Greater Thans teknik ser vi en möjlighet att inspirera våra elever till att tänka på hur de kör även efter sin utbildning, säger Håkan Björklund, vd på STR.

Johanna Lindberg, PR-ansvarig
johanna.lindberg@greaterthan.eu
+46 70 – 322 51 69
www.enerfy.se