Är du kund och har frågor?

Vi hjälper dig! Maila oss på info@enerfy.se för att få hjälp med ditt ärende. Vi svarar dig inom en arbetsdag!
 

Vanliga frågor och svar

För dig som vill bli kund

Enerfy – Försäkring med Moderna fungerar med hjälp av din smartphone och vår Enerfy Plug-in. Din bil behöver ha ett OBD-uttag. Alla bilar som är tillverkade efter år 2001 i Europa och år 1997 i USA har ett OBD-uttag.
När du har tecknat försäkringen skickar vi e-post till dig med all viktig information du behöver. Vi skickar samtidigt ett SMS till dig med en länk för att du enkelt ska kunna ladda ned Enerfyappen i din smartphone. Vi kommer även att posta hem din Enerfy Plug-in som du ska installera i bilen så snart du har fått hem den. Du har sju dagar på dig att koppla upp dig och klicka in din Enerfy Plug-in från försäkringsdatumet. Dessa sju dagar är kostnadsfria, sedan börjar vi debitera en dagpremie.
Enerfys Plug-in är en OBD-läsare (On-Board-Diagnostics) som samlar information från bilen gällande din körning. Enerfy Plug-in klickas in i bilens OBD-uttag och kommunicerar sedan, via Bluetooth, till din smartphone. Sedan analyseras körningen och Enerfy omvandlar ditt körsätt till en rörlig körpremie som speglar ditt sätt att köra och som syns i telefonen. Utifrån ditt sätt att köra kan din premie antingen bli lägre eller högre.
Ja. Vår bilförsäkring fungerar med hjälp av vår Enerfy Plug-in och din smartphone. Enerfy Plug-in samlar in information när du kör som sedan analyseras av oss. Sedan skickas den slutgiltiga informationen (som är din körpremie) till din smartphone där du får kvitto på alla körningar, och eftersom du måste ha en smartphone för att få Enerfy – Försäkring med Moderna att fungera så behöver din smartphone vara en iPhone iOS 8.0 eller högre, eller en Android 5.0 eller högre.

För dig som redan är kund

Gå in i Enerfyappen och klicka dig in på ”Kostnad”. Där kan du ange ditt nya bankkortsnummer. När du ändrar uppgifterna kommer vi dra 1 krona från kortet för att kontrollera så att allt fungerar, men oroa dig inte! Du får tillbaka summan på en gång.
För att den fasta kostnaden regleras från när du tecknade försäkringen. Om du tecknar försäkringen mitt i månaden så betalar du för en fast månadskostnad i förväg. När du sedan ska betala din första riktiga faktura kommer den kostnaden att regleras mot de antal dagar som du redan betalat. Från och med din andra faktura kommer summan för den fasta månadskostnaden att vara oföränderlig.
Om du inte aktiverar din försäkring med din aktiveringskod i Enerfy-appen börjar vi att debitera en dagpremie. Du har sju dagar på dig att, från försäkringens startdatum, aktivera försäkringen för att inte bli debiterad dagpremie. När du har laddat ned Enerfy-appen och har skapat ett konto behöver du ange aktiveringskoden du fick per e-post när du tecknade försäkringen och ange bilens nuvarande mätarställning.
Den ska du skicka tillbaka till oss när du säger upp försäkringen. När du får hem din Plug-in, när du tecknat försäkringen, så behöver du spara originalförpackningen. Vi vill nämligen att du skickar tillbaka den till oss utan att den är skadad eller trasig. Skicka den till: Karlavägen 58, 114 49 Stockholm

Se fler frågor här.

 
 
Stefan, Enerfykund

”Jag har kört med Enerfy i nästan två månader nu och är jättenöjd! Jag har nästan halverat kostnaden mot min gamla försäkring. Tack Enerfy!”

- Stefan, Enerfykund
 

Vill du veta mer om vår försäkring?

Kontakta någon av våra säljare så hjälper vi dig: 08-555 93200

Öppettider kundservice: 08:00-17:00 helgfria vardagar.
Lunchstängt 11:30-12:30
Karlavägen 60
114 49 Stockholm
info@enerfy.se