Är du kund och har frågor?

Vi hjälper dig! Maila oss på info@enerfy.se för att få hjälp med ditt ärende. Vi svarar dig inom en arbetsdag!
 

Vanliga frågor och svar

För dig som vill bli kund

Eftersom Enerfy – Försäkring med Moderna fungerar med hjälp av din smartphone och vår Enerfy Plug-in, så behöver din bil ha ett OBD-uttag. Alla bilar har tyvärr inte ett sådant uttag, men många har det! Alla bilar som tillverkade efter 2001 i Europa och 1997 i USA har ett sådant uttag.
När du har tecknat försäkringen så skickar vi mail till dig med all viktig information som du behöver. Vi skickar samtidigt ett sms till dig med en länk så att du kan enkelt kan ladda ned Enerfyappen i din smartphone. Vi kommer även att posta hem din Enerfy Plug-in som du bör klicka in i bilen så snart du fått hem den. Du har sju dagar på dig att koppla upp dig och klicka in din Enerfy Plug-in från försäkringsdatumet. De sju dagarna är kostnadsfria, sedan kommer en dagspremie att aktiveras om du inte har kopplat upp dig.
Enerfys Plug-in är en OBD-läsare (On-Board-Diagnostics) som samlar information från bilen gällande din körning. Enerfy Plug-in klickas in i bilens OBD-uttag och kommunicerar sedan, via Bluetooth, till din smartphone. Sedan analyseras körningen och Enerfy omvandlar ditt körsätt till en rörlig körpremie som speglar ditt sätt att köra och som syns i telefonen. Utifrån ditt sätt köra kan din premie antingen bli lägre eller högre.
Ja. Vår bilförsäkring fungerar med hjälp av vår Enerfy Plug-in och din smartphone. Enerfy Plug-in samlar in information när du kör som sedan analyseras av oss. Sedan skickas den slutgiltiga informationen (som är din körpremie) till din smartphone där du får kvitto på alla körningar, och eftersom du måste ha en smartphone för att få Enerfy – Försäkring med Moderna att fungera så behöver din smartphone vara en iPhone iOS 8.0 eller högre, eller en Android 5.0 eller högre.

För dig som redan är kund

Gå in i Enerfyappen och klicka dig in på ”Kostnad”. Där kan du ange ditt nya bankkortsnummer. När du ändrar uppgifterna kommer vi dra 1 krona från kortet för att kontrollera så att allt fungerar, men oroa dig inte! Du får tillbaka summan på en gång.
För att den fasta kostnaden regleras från när du tecknade försäkringen. Om du tecknar försäkringen mitt i månaden så betalar du för en fast månadskostnad i förväg. När du sedan ska betala din första riktiga faktura kommer den kostnaden att regleras mot de antal dagar som du redan betalat. Från och med din andra faktura kommer summan för den fasta månadskostnaden att vara oföränderlig.
Om du inte utnyttjar de sju första dagarna efter att din försäkring har aktiverats för att verifiera försäkringen så börjar du betala en så kallad dagspremie. Den är lite dyrare än din vanliga premie och aktiveras sju dagar efter din försäkrings startdatum om du inte verifierar försäkringen. För att verifiera försäkringen behöver du bara ladda ner Enerfyappen, det gör du genom att söka efter ”Enerfy” där appar finns i din smartphone, och skriva in din verifieringskod.
Den ska du skicka tillbaka till oss när du säger upp försäkringen. När du får hem din Plug-in, när du tecknat försäkringen, så behöver du spara originalförpackningen. Vi vill nämligen att du skickar tillbaka den till oss utan att den är skadad eller trasig. Skicka den till: Karlavägen 58, 114 49 Stockholm

Se fler frågor här.

 
 
Stefan, Enerfykund

”Jag har kört med Enerfy i nästan två månader nu och är jättenöjd! Jag har nästan halverat kostnaden mot min gamla försäkring. Tack Enerfy!”

- Stefan, Enerfykund
 
Behöver du hjälp?

Vill du veta mer om vår försäkring?

Kontakta någon av våra säljare så hjälper vi dig: 08-555 93200
Karlavägen 58
114 49 Stockholm
info@enerfy.se